In 1305 werd Sirjansland bedijkt. Maar oorspronkelijk lag op de plaats van Sirjansland een deel van Dreischor. Dat verklaart de aanwezigheid van drie schapen op groene schorren in het rode schildhoofd.
In het wapen van Sirjansland is dat van Duiveland opgenomen. Het wapen komt ook wel voor met een gouden schildhoofd, zonder figuren en met het tweede schaap omgewend. Het wapen werd in 1817 door de Hoge Raad van Adel bevestigd. Volgens deze registratie is het schildhoofd van goud. De gemeente was echter per 1 maart 1816 opgeheven.
Bron: Wikipedia

Heeft u mooie, recente of interessante foto’s die over Sirjansland gaan en die op de website geplaatst mogen worden?
Stuur ze met “Wetransfer” op naar de webmaster of verstuur de downloadlink die u van Wetransfer krijgt via het contactformulier naar de webmaster. Bij voorbaat dank.

Hieronder vindt u een aantal albums. Onder de foto’s ziet u de titel van het album, het fotonummer en het aantal foto’s in het album.
Klik op een miniatuur om een album te openen. Laatst geplaatste albums het eerste.

Bloemranden in Sirjansland. Zie ook het artikel op onze natuurpagina.De foto’s zijn gemaakt door Heleen De Hulster.

De volgende albums/foto’s zijn gemaakt door Joke Goudzwaard.

De foto’s hieronder zijn gemaakt door André de Jong en José Schootemeijer