De dorpsraad Sirjansland bestaat uit zeven personen. Op de pagina contact leest u wie dat zijn en hoe u met de leden van de dorpsraad in contact kunt komen.

Er is nog een vacature. Heeft u hiervoor interesse of
wilt u contact met ons opnemen? Maak dan gebruik van ons contactformulier.

Waar wij voor staan

Misschien vraagt u zich af wat de dorpsraad nu eigenlijk is, of doet.

Ooit werden dorpsraden in het leven geroepen om een schakel te vormen tussen het gemeentebestuur en de plaatselijke bevolking. Zij waren de voelsprieten van het gemeentebestuur voor wat er in de kernen, onder de inwoners, leefde. Zij vormden voor het gemeentebestuur het aanspreekpunt voor allerlei zaken die betrekking hebben op de leefbaarheid in de kernen.
Deze verbindende functie is in de loop van de jaren uitgegroeid tot het volgen van ontwikkelingen en het creëren van mogelijkheden.

Op deze wijze komen we tot actief mee denken en helpen we Sirjansland om de juiste stappen te zetten om de ontwikkeling van het dorp in de gewenste richting te sturen. Zo oefenen we dus invloed uit op het beleid van de gemeente.

Natuurlijk zijn er afspraken en die zijn te lezen in het convenant dat tussen de dorpsraad en de gemeente is overeengekomen.

De Dorpsraad Sirjansland is een bewonersgroep. Samen met de gemeente Schouwen-Duiveland en belanghebbenden (ondernemers, stichtingen, kerk, zorgaanbieders, verenigingen) dragen zij zorg voor de leefbaarheid van Sirjansland.

Statuten

Heeft u een goed idee voor de website, of mist u iets wat toch echt op de website hoort te staan of bespeurt u een fout? Klik dan hier en laat het aan ons weten.